UAEU2.JPG

При Міністерстві юстиції України, його територіальних органах створено комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації.

При Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області діє Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації, що розглядає скарги стосовно державних реєстраторів, суб’єктів державної реєстрації, які здійснюють свою діяльність у межах Черкаської області.

 Міністерство юстиції України розглядає скарги:

  • на рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав (крім випадків, коли таке право набуто на підставі рішення суду, а також коли щодо нерухомого майна наявний судовий спір);

ü на проведені державним реєстратором юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань реєстраційні дії (крім випадків, якщо такі реєстраційні дії проведено на підставі рішення суду);ü на рішення, дії або бездіяльність територіальних органів Міністерства юстиції України. Територіальні органи Міністерства юстиції України розглядають скарги:ü на рішення (крім рішення про державну реєстрацію прав та рішення, згідно з яким проведено реєстраційну дію);ü на дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єктів державної реєстрації. 

Вимоги до термінів подачі скарги:ü скарга має бути поданою протягом 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю. 

Вимоги до змісту скарги:ü необхідно вказати реквізити рішення державного реєстратора, яке оскаржується (у сфері реєстрації нерухомості); ü необхідно викласти зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності;ü вказати норми законодавства, які порушено на думку скаржника;ü викласти обставини, якими обґрунтовуються вимоги;ü мають бути вказані відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання, що може мати наслідком скасування оскаржуваного рішення державного реєстратора та/або внесення відомостей до відповідних реєстрів.   

Вимоги до оформлення скарги:ü необхідно вказати повне найменування (ім’я) скаржника, його місце проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб);ü необхідно вказати найменування (ім’я) представника скаржника, якщо скарга подається представником;ü необхідно зазначити дату складання скарги;ü скарга має бути підписана. 

Вимоги до супровідних документів:ü якщо скарга буде подаватися представником, необхідна довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження такого представника (або копія такого документа, засвідчена в установленому порядку);ü до скарги додаються засвідчені в установленому порядку копії документів, що підтверджують факт порушення прав скаржника (за наявності). 

Що означає «копія засвідчена в установленому порядку»та з чого складається відмітка про засвідчення копії? Відмітка про засвідчення копії складається:ü зі слів «згідно з оригіналом»;ü назви посади, особистого підпису особи, яка засвідчує копію, її ініціалів та прізвища;ü дати засвідчення копії;ü засвідчуватися повинна кожна сторінка документа з відтиском печатки (за наявності) підприємства, установи, організації, іншої юридичної особи.

Скаргу можна подати або надіслати до:

  • Міністерства юстиції України (вул. Архітектора Городецького, 13, м. Київ, 01001);
  • Головного територіального управління юстиції у Черкаській області (бульв. Шевченка, 185, м. Черкаси, 18001).

Інформація Головного територіального управління юстиції у Черкаській області